Cal oblidar part del que sabem per aprendre de nou entenent així que la societat del coneixement no ens prepara de manera definitiva sinó que ens exigeix tornar a aprendre i anar formant-nos en la mesura que la situació ho requereixi "lifelong learning". La societat canvia constantment i les organitzacions que la configuren s’han d’adaptar a aquesta realitat.
Monday, March 30, 2009
Scratch a l'escola
Avui us vull parlar d'un nou programa amb el que estic treballant. Es diu Scratch, un nou llenguatge de programació desenvolupat pel MIT Media Lab que permet crear històries interactives, jocs, música i animacions d’una manera fàcil i intuïtiva, i compartir-ho amb la comunitat d’usuaris.
A més de crear els nostres projectes, podem utilitzar parts o projectes sencers d’altres membres de la comunitat. Actualment som 30.000 usuaris i hi podeu trobar més de 26.000 projectes compartits. Està dissenyat per a nens i nenes a partir dels 8 anys.
Creant projectes amb Scratch els nostres alumnes aprenen d'una manera lúdica conceptes matemàtics, lògics i d'art.
El programari cal baixar-lo de http://scratch.mit.edu/ i fer-ne la instal·lació en local. És totalment gratuït.
Si voleu més informació aquí teniu un vídeo de presentació:
Thursday, March 5, 2009
El plaer de llegir
Som molts els mestres que treballem dia a dia per fer dels nostres alumnes uns bons lectors. Per fer-los descobrir a través de la lectura un món ple d'emocions i de nous aprenentatges. Però ens costa arribar a engrescar-los de debó. Sobretot perquè estem preocupats per aconseguir que llegeixin bé i comprenguin el que estan llegint, i sembla que deixem en segon terme l'aspecte més lúdic , el gaudir llegint.
Cal que tinguem present que la comprensió d'un text va molt lligada a l'interès, les expectatives i els propòsits del lector. Per això cal treballar una bona animació de la lectura , ja que aquest tipus d'activitats són les que ajuden a comprendre un text i alhora a formar futurs bons lectors.
Cal que tinguem present que la comprensió d'un text va molt lligada a l'interès, les expectatives i els propòsits del lector. Per això cal treballar una bona animació de la lectura , ja que aquest tipus d'activitats són les que ajuden a comprendre un text i alhora a formar futurs bons lectors.
Subscribe to:
Posts (Atom)